דלגי על התוכן

בלוג

המדריך לבחירת בגדים יד שניה

אם את חובבת אופנה, עם מודעות לאיכות הסביבה ותקציב מוגבל, כנראה שגם את חושבת ובצדק על בגדים יד שנייה. אז הבשורות הטובות הן שיש בשוק שפע של חנויות, חלקן גם אונליין, המציעות מבחר עשיר וייחודי של בגדי וינטג ובגדי יד שנייה, חלקם אפילו עם טיקט. 
ועכשיו מופיעה השאלה המתבקשת, איך לבחור בגדים יד 2 שנכונים ומתאימים לך. אז כדי לסייע לך, קבלי מדריך מהיר לבחירת בגדים יד שנייה שישדרגו לך את המלתחה במחיר הכי משתלם.

 

התחילי בלהבין איזה בגדי יד שנייה את צריכה

כשתיכנסי אל חנות יד שנייה פיזית או לאתר אונליין, יצפה לך מבחר עצום של פריטי לבוש בשלל סוגים וסגנונות, ובמחירים מפתים במיוחד. אז כדי שהמבחר לא יבלבל אותך, ושלא תמצאי את עצמך קונה פריטים שבסוף לא תעשי בהם שימוש, רגע לפני היציאה לבולמוס קניות, עצרי, והביני מה באמת את צריכה. יכול מאוד לעזור אם תגבי את ההבנה בבדיקת ארון הבגדים שלך, סידור ומיון שלו, השלכת ומסירת בגדים שאת לא צריכה ולא לובשת. 
כעת, אחרי שאת מבינה מה חסר לך במלתחה, ואילו פריטים את רוצה שיהיו לך, תוכלי לגשת  לחנות יד שנייה כשאת יותר ממוקדת ולבחור בבגדים הנכונים, בין מדובר בשמלות ערב יד שנייה לאירועים מיוחדים, מכנסי ג'ינס ליומיום, חולצות וינטג' לעבודה ולבילויים, וכדומה. כמו כן, חשוב שתדעי שבחנויות יד שניה רבות אפשר למצוא גם נעליים ואקססוריז מגניבים ומיוחדים שישלימו את ההופעה, בין אם מדובר בזוג מגפיים מנומרות, במשקפי שמש סגולות, צעיף משי מרהיב, עגילים או סיכת וינטג' במראה של פעם, ועוד.

בחרי פריטים שבאמת מתאימים לך 

בקניית בגדים בחנות יד שנייה, ובייחוד אם מדובר בחנות אונליין שבה את לא באמת מודדת את הבגדים, חשוב שתבחרי פריטים שבאמת משקפים את הסגנון האישי שלך שמחמיאים ומתאימים למבנה הגוף שלך. לכן, גם אם את מוצאת פריט מדהים של מעצב נודע בעיצוב מהמם, אבל לא באמת בסגנון שלך או שלא יישב עלייך יפה, עדיף להתאפק ולחפש אחר פריט מיוחד אחר שבאמת תעשי בו שימוש.
עוד דבר שכדאי לשים לב אליו בקנית בגדים יד שניה, זו המידה של הבגד. שלא כמו בחנות רגילה, ביד שניה כל פריט מוצע במידה אחת ספציפית, ואת לא רוצה לקנות בגד ממש יפה רק כדי לגלות בסופו של דבר שהוא יותר מידי גדול או קטן. אז כדי לדייק במידות הבגד, תמצאי בחנות שלנו עבור פריטים רבים מידות מדויקות הכוללות את אורך הבגד, היקף חזה ומותניים.
יחד עם זאת, אם מצאת בגד שאת ממש חייבת, אבל הוא מעט גדול עלייך ולא בדיוק במידה שלך, יתכן שכדאי לקנות אותו ולהשקיע עוד קצת כסף אצל תופרת שתסדר אותו, כך שיישב עלייך בול ויעניק לך מראה של מיליון דולר.

בחני היטב את נתוני הבגד 

מלבד מידות שמתאימות לך, בקנית בגדים יד שנייה (ובייחוד אונליין) חשוב לבחון היטב את כל נתוני הבגד. בתור התחלה בחני היטב את הצילום של הבגד, שבדרך כלל מצולם בכמה זוויות, וכמו כן שימי לב לתיאור של הבגד וכיצד הוא יושב על הגוף, בין אם מדובר בגזרה ישרה, צמודה, נשפכת וכדומה. בנוסף לכך, בדיקה של סוג הבד יכולה לתת לך מושג כיצד הוא ירגיש ואיך הוא יישב על הגוף. ובכלל, שימי לב לפרטים הקטנים של הבגד, שלא אחת עושים את כל ההבדל והופכים אותו למיוחד במינו.
יש לציין שבאתרים אמינים כמו שלנו דואגים למכור רק בגדים באיכות גבוהה, שאם יש עליהם פגמים הם יהיו קלים בלבד ויצוינו בעמוד של הבגד. אז בכדי שלא תופתעי לאחר מכן, כדאי שתקראי את פרטי הבגד ושאין בו במקרה איזשהו פגם.
כמו כן, אם את בעניין של וינטג' ובגדי יד שנייה של מעצבים ומותגים, חפשי אחר פריטים שיש מאחוריהם שם שמוכר לך,  בין מדובר בקניית שמלת ערב וינטג' של מעצב צרפתי, משקפי שמש של מותג ידוע, חגורת עור מדהימה, או תיק צד של מותג נחשב.
 

 עוד כמה טיפים ודגשים לסיום

עוד יש לך כוח? קבלי כמה טיפים ודגשים לקניה נכונה, מהנה ומוצלחת של בגדים יד שנייה:

     

    -אם את חובבת אופנה, עם מודעות לאיכות הסביבה ותקציב מוגבל, כנראה שגם את חושבת ובצדק על בגדים יד שנייה. אז הבשורות הטובות הן שיש בשוק שפע של חנויות, חלקן גם אונליין, המציעות מבחר עשיר וייחודי של בגדי וינטג ובגדי יד שנייה, חלקם אפילו עם טיקט. 

    -כשאת מחפשת בגד שיתאים לך שימי לב גם לצבעים שלו והיותם מחמיאים לגוונים של עור גופך, לצבע השיער וצבע העיניים שלך. למשל, גווני שמנת מתאימים לעור שחום, בגדים אדומים מתאימים למי שיש לה עור בגון צהוב, ובגד לבן יראה נהדר על עור שזוף.

    -בחרי בבגדים יד שניה שיש לך עם מה ללכת עימם, כלומר בגדים שכבר יש לך בארון שמתאימים אליהם. ואם יש פריט שאת ממש אוהבת אבל אין לך שום בגד במלתחה שיתאים לו, כדאי שכבר תחפשי בחנות יד שנייה פריטים נוספים שיתאימו. שימי לב שבאתר שלנו מרבית הבגדים מוצגים ביחד עם פריטים נוספים שמתאימים להם, שיכולים לתת השראה לשילובים מוצלחים של עוד פריטי ביגוד וגם של אקססוריז.

    -אמנם בחנויות יד שניה תוכלי למצוא בגדים לכל השנה, אבל לרוב יתמקדו בבגדים של העונה הנוכחית. כך, בעונת הקיץ תמצאי בחנויות יותר בגדי ים, חצאיות ושמלות קלילות ומכנסיים קצרים, בעוד שבחורף תמצאי שפע של מעילים, סוודרים ומגפיים. בעונות המעבר יציעו לך בחנויות בגדים שמתאימים למזג אוויר סגרירי, כמו עליוניות, חולצות ארוכות דקות, ועוד.

    -נכון שהמלצנו קודם לבחור בגדים בסגנון שלך, אבל בגלל שבחנויות יד שניה המחירים כל כך זולים, זה גם המקום לעשות בדיוק להפך, כלומר, לחשוב מחוץ לקופסא ולקנות פריט או שניים שלא חשבת שתעזי ללכת איתם. במקרה הכי גרוע פשוט תעבירי לחברה אחרת, ובמקרה הטוב ייפתח לך עולם חדש של בגדים ואפשרויות לבוש שלא חשבת עליהם היום.

    -אם את מחפשת שמלת ערב לאירוע מסוים, כדאי שתבחרי בפריט המתאים לאופיו של האירוע והמקום שהוא מתקיים בו. למשל, יש הבדל בין אירוע בחוץ או באולם, אירוע יום או ערב, אירוע פורמלי או קליל, אירוע משפחתי או עסקי, וכדומה.

    ואם את עדיין לא בטוחה באיזה בגד לבחור מהחנות שלנו, את מוזמנת ליצור איתנו קשר ואנו נשמח לסייע.

    מאמר קודם
    מאמר הבא
    Someone recently bought a
    [time] ago, from [location]

    תודה על הרשמתכם!

    האימייל הזה נרשם!

    Shop the look

    בחירת אפשרויות

    נצפה לאחרונה

    אפשרות עריכה
    this is just a warning
    כניסה
    העגלה שלי
    0 פריטים

    Before you leave...

    Take 20% off your first order

    20% off

    Enter the code below at checkout to get 20% off your first order

    CODESALE20

    Continue Shopping