דלגי על התוכן

בלוג

חנות בגדים יד שניה- זה מה שכדאי לך לדעת

לכל החברות שלך יש בגדים מיוחדים מיד שנייה ולא מפסיקות להשוויץ? רוצה להצטרף לטרנד אבל לא ממש יודעת איך להתחיל? אז בשביל שתדביקי את הפער ותיהני מקנייה מוצלחת של בגדים יד שנייה ווינטג', הנה כמה דברים שכדאי לך לדעת.

למה בכלל לקנות בגדים בחנות יד שנייה?

למי שלא בעניינים, בשנים האחרונות טרנד ביגוד היד השנייה תופס תאוצה, לא רק בארץ אלא בכל העולם. הביקוש לחנויות האלו נובע קודם כל מגישה אקולוגית וברת קיימא, המודעות לבעיית הזיהום הקשה שמאחורי תעשיית הטקסטיל והאופנה. כן, זהו אחד מענפי התעשייה היותר בעייתיים ומזהמים בעולם, והפתרון מתחיל דווקא בצרכניות. במקום קנייה חסרת בקרה של בגדים חדשים כל שנה, וזריקת הבגדים הישנים, אפשר לצמצם קניות חדשות לטובת בגדים שכבר נעשה בהם שימוש.
אבל זה לא הכל. מלבד האקולוגיה לקניית בגדים יד שניה יש עוד היבטים. הן גם מתכתבות עם גישה הרבה יותר אינדיבידואליסטית של אופנה, המבוססת על רצון של נשים להפסיק להיראות כאילו יצאו מפס ייצור של איזה מגזין אופנה. כעת, ההתכוונות היא ליצירת מראה ייחודי ואישי שאין לאף אחרת, אותו ניתן להשיג באופן מלא בחנויות יד שניה. פשוט, כי הן מספקות מבחר עשיר וייחודי של בגדים בשלל סגנונות עיצוב, צבעים, הדפסים וסוגי בדים. זוהי הכתובת הכי נכונה ליצירת מראה ייחודי משלך, שהכי נוח לך אתו, שמשקף את ההעדפות שלך, את סגנון החיים והערכים.
ואם זה לא מספיק, תוכלי להשיג בגדים נהדרים במחירים הכי זולים שיש. כן, אלו גם המחירים שבזכותם מלתחה מיוחדת הפכה זמינה עבור כל אישה, מכל גזרה של האוכלוסייה ובכל מסגרת אשראי.

חוויית הקנייה בחנות יד שנייה 

חשוב לדעת שחוויית קניה בחנויות יד שניה שונה במהותה מחנויות רגילות. קודם כל, שלא כמו בחנות רגילה בה כל בגד מוצע במספר רב של פריטים, בחנויות יד שניה כל פריט הינו אחד ויחיד, במידה ספציפית. אין שני לו וגם לא יהיה בהמשך. כך שאם ראית בגד שאת באמת אוהבת כדאי לך למהר לקנותו, כי בהחלט יכול להיות שמחר או בעוד שבוע הוא כבר ייעלם ממדפי החנות.
מצד שני, שלא כמו בחנויות אופנה רגילות שמשנות את סחורתן פעם אחת או גג פעמיים בעונה, ומציעות מבחר מוגבל ומוגדר של בגדים בקו מסוים, בחנויות יד שניה הפריטים משתנים כל הזמן. הם קיימים בכמויות גדולות כשלכל פריט יש סגנון משלו, לכן הסיכוי שתמצאי פריטים שאת אוהבת מאוד גבוה, בייחוד אם את דואגת לסקור באופן שוטף את הבגדים המוצעים בחנות האהובה עלייך.
כפי שאמרנו, מחירי הבגדים בחנויות יד שניה זולים באופן משמעותי ממחירם של בגדים בחנויות רגילות. לא פעם מחירי היד השנייה עומדים על עשרות שקלים בלבד, כך שבמחיר בו היית קונה שמלת ערב אחת, את יכולה לצאת עם סל קניות מלא בכל טוב.

הביני את ההבדל בין בגדי וינטג' ליד שנייה

ברבות מחנויות הבגדים יד שנייה מוצעים בימינו גם בגדי וינטג', כאשר ההבדל בין וינטג' ליד שניה הינו מועד ייצור הבגד. באופן כללי, כל בגד שיוצר בשנים האחרונות הינו יד שנייה, בעוד שפריטים שנוצרו לפני עשור, שניים ולמעלה מכך, נחשבים לפריטי וינטג'. אז עכשיו, את בוודאי חושבת שעדיף לקנות בגד משומש כמה שיותר חדש, ולא ללכת עם בגד ישן במיוחד. אז זהו, שזה לא ממש נכון, מכיוון שלכל סוג של בגד מיד שנייה או וינטג' יש איכויות משלו.
בגדי וינטג' אמנם יותר ישנים, אך העובדה שהם מוצעים למכירה מחדש מעידה על איכות ייחודית וגבוהה. בנוסף, אלו פריטים אותנטיים מדורות עברו, שלא תוכלי למצוא בשום מקום. הם יכולים להיות למשל מבית מותגים ומעצבים ידועים, או כאלו שיוצרו לפי הזמנה, ולכן למרות היותם יותר ישנים הם יכולים להיות יקרים יותר מבגדים יד שנייה.
מצד שני, בגדים יד שנייה הינם פריטים מהעשור האחרון, שכבר נקנו על ידי משהי אחרת, שנעשה או שלא נעשה בהם שימוש. כמובן שגם הם יכולים להיות של חברות ומותגים בשלל עיצובים וסגנונות של השנים האחרונות, מוכרים פחות או יותר.

 קני רק מחנות יד שנייה מוכרת ומומלצת 

עכשיו כשאת יודעת מה הבדל בין בגדים יד שנייה לוינטג'. הדבר הבא שחשוב לתת עליו את הדעת היא החנות שממנה את קונה את הבגדים. כדאי לזכור שמדובר בסחורה משומשת ולכן יש משמועת רבה לאיכותה, כלומר לבגדים שלמים שאין בהם פגמים. לכן, כדאי לקנות את הבגדים דרך חנות יד שניה פיזית או אונליין, שהינה מוכרת, אמינה ומומלצת. דוגמא מצוינת לכך מהווה החנות שלנו שבה כל פריט נבחר בקפידה, הן מבחינת איכותו והן מבחינת עיצובו.
בנוסף לכך, חנויות יד שנייה טובות ידאגו לספק לכל פריט צילומים ברורים, לצד תיאור מילולי נרחב אודות הבגד, למשל הבד ממנו הבגד עשוי, צבעיו, עיצובו, שם המותג שמאחוריו, ועוד פרטים רלוונטיים. ולבסוף, חשוב שתדעי שלצד בגדים, בחנויות יד שנייה אפשר למצוא עוד שלל פריטים משלימים להופעה, הכוללים בין היתר נעליים, כובעים, תיקים, צעיפים, משקפי שמש, בגדי ים, תכשיטים וכדומה.

אילו פריטים כדאי לקנות בחנות יד שנייה? 

אחרי שהסברנו מאיפה לקנות את הבגדים, עולה השאלה - אילו פריטים כדאי לך לקנות? אז בתור התחלה, כדאי להתחיל בקנייה בטוחה של פריטי לבוש קלאסיים שחסרים לך בארון, בין אם מדובר בחולצת וינטג לבנה ומכופתרת על זמנית, שמלת ערב יד שנייה שחורה קלאסית, מכנסי ג'ינס בגזרה שאת אוהבת, ז'קט מחויט לעבודה או מעיל עור אופנועים לבילוי במועדון.
כמו כן, בחנויות יד שנייה תוכלי למצוא מבחר עשיר של פריטי לבוש אופנתיים וטרנדים מעונות שעברו, שממשיכים לככב גם בעונה הנוכחית, למשל מקולקציות ישנות של רשתות אופנה גדולות.
אבל זו רק ההתחלה, כי חנויות יד שנייה ווינטג' מהוות מקור מעולה למציאת פריטי לבוש ייחודיים שאין לאף אחת אחרת. תוכלי בקלות למצוא פריטים שיעניקו לך לוק מהמם שלא יפסיק לקצור תשומת לב ומחמאות, ושיסמן אותן בתור פשניסטית מובילה. הם יכולים להיות למשל שמלת ערב וינטג' של שנות השמונים, וסט ייחודי, חצאית קלפים בעיצוב מוקפד, ועוד כיד המלכה.
מאמר קודם
מאמר הבא
Someone recently bought a
[time] ago, from [location]

תודה על הרשמתכם!

האימייל הזה נרשם!

Shop the look

בחירת אפשרויות

נצפה לאחרונה

אפשרות עריכה
this is just a warning
כניסה
העגלה שלי
0 פריטים

Before you leave...

Take 20% off your first order

20% off

Enter the code below at checkout to get 20% off your first order

CODESALE20

Continue Shopping