דלגי על התוכן

בלוג

למה שמלות וינטג' הן חובה בארון של כל אחת?

אין לך בארון שמלת וינטג'? הגיע הזמן שתשני את המצב ותחפשי שמלה שמתאימה לך בחנויות ואתרים מובחרים, כמו של שני פלצ'י. ואם לא ברור לך לגמרי, אז בשורות הבאות נסביר למה את ממש חייבת שיהיו לך בארון לפחות שתי שמלות וינטג', ובאיזה שמלות בכלל לבחור.

 קודם כל - כי זה באופנה

למי שלא בעניינים, שמלות וינטג' הן הדבר הכי חם שיש היום באופנה, וכל פשניסטה שמחזיקה מעצמה גם מחזיקה כמה שמלות וינטג' מיוחדות במלתחה שלה. השמלות האלו הפכו להיות מאוד מבוקשות בשנה האחרונה וניתן למצוא אותן כפריטים חדשים בחנויות אופנה שעוצבו בהשראת עשורים קודמים, וכן בחנויות יד שנייה שיעניקו לך את הדבר האמיתי - שמלה אותנטית מדורות עבר. לכן, אם את רוצה להיות עם לוק הכי נכון שיש, כדאי שיהיו לך בארון כמה שמלות וינטג' יפות ומיוחדות שתוכלי לשלוף לכל מאורע.

וגם - כי את רוצה להיות מיוחדת

אם את תופסת מעצמך אישה עם אמירה בעולם האופנה ולא אחת שנגררת אחרי ההמון, את בוודאי אוהבת ללבוש פריטים מיוחדים שאין לאף אחת אחרת. אלא מה? אם את קונה שמלה חדשה ברשת אופנה סביר להניח שבמסיבה או באירוע הבא שתלכי אליו לא תהיי היחידה שתופיע עם השמלה הזו. לא נעים.
אז אם אין לך הרבה כסף בצד לשמלה ממעצב בהתאמה אישית, הדרך הפשוטה ביותר לזכות בשמלה מיוחדת שלבטח אף אחרת לא תלבש, היא לקנות שמלת וינטג' מקורית שיש כמוה רק אחת על המדף, ושכעת היא שלך ולא של אף אחת אחרת. כן, זו שמלה שתגרום לך להרגיש מיוחדת בכל מקום שאליו תלכי, בין אם לבית קפה, לאירוע חשוב או למועדון ריקודים.

כי יש לך טעם משלך

בחירה בשמלות ערב וינטג' גם תפורה על נשים שיש להן טעם אינדיבידואלי משלהן, שלא נוטות אחרי טרנדים אופנתיים ושאוהבות ליצור לעצמן לוק ייחודי. על הצרכים האלו עונות במדויק שמלות וינטג' מעשורים קודמים, שמאפשרות למצוא פריטים עם גזרות, צבעים ועיצובים שונים מהמקובל, אשר יעניקו למי שלובשת אותם מראה יצירתי ומרשים שיבדיל אותה מההמון. יתרה מכך, שמלות וינטג' רבות הן שמלות איכות אקסקלוסיביות של מותגי על ומותגי עבר, כלומר פריטים נדירים שיעניקו לך מראה מעוצב, יוצא דופן ומעורר התפעלות.

כי חשוב לך מהסביבה

סיבה נוספת שבגללה הרבה מאוד נשים בארץ ובעולם הולכות עם שמלות ובגדים יד שנייה ווינטג', נובעת מתפיסת עולם אקולוגית. חשוב להבין כי תעשיית הטקסטיל והאופנה היא מהענפים היותר מזהמים בעולם, ומעודדת נשים לקנות מידי שנה בגדים חדשים לפי צו האופנה, ולהשליך בגדים במצב מצוין מהעונה שעברה. הקו הזה יוצר כמויות אדירות של פסולת שמקורה בבגדים נזרקים, שלא לדבר על הזיהום המסיבי של תעשיית הטקסטיל, בזבוז של משאבים טבעיים, ומפעלים בארצות עולם שלישי המעסיקים עובדים בתנאים ירודים במיוחד, לרבות העסקה של ילדים.
כדי להעלות את תרומתן הצנועה, נשים רבות בוחרות לעבור לאופנה איטית, להמעיט בקניית בגדים חדשים ולהעדיף בגדים יד שנייה שנעשה בהם שימוש חוזר. זאת, עם העדפה לבגדי וינטג' איכותיים, עמידים ועל זמניים שישמשו את בעליהם לעונות רבות וטובות.

 כי זה כל כך זול 

כולנו ידועות שבכלל לא זול לקנות אופנת עלית של מעצבים נודעים ומותגי על. מסיבה זו נשים רבות גילו בשנים האחרונות את בגדי הוינטג', המוצעים למכירה בחניות יד שנייה. בגדים אלו הכוללים גם שמלות מאפשרים לקנות פריטים איכותיים, גם של מעצבים מפורסמים ומותגי על, במחירים שווים לכל נפש.
כך, במקום להרשות לעצמך שמלה מעוצבת איכותית חדשה אחת לעונה, את יכולה באותו המחיר להשתולל עם שתיים או שלוש שמלות וינטג' מעוצבות, ואף יותר מכך. שמלות וינטג' יד שנייה יסגרו לך את הפינה ויעניקו מענה לכל עונה, עם כל סוג של שמלה נדרשת, בין אם מדובר בשמלות לקיץ, לחורף או לעונות המעבר, שמלות לבית, ליומיום, לעבודה או לאירועים. 

אז באיזה שמלות וינטג' לבחור? 

אחרי שהבנת למה את חייבת כמה שמלות וינטג' יפות בארון, ניתן לעבור לשאלה החשובה הבאה: באיזה שמלות וינטג' לבחור? הנה כמה עצות מועילות:
קודם כל חשוב לקנות בגדי וינטג' רק בחנויות אמינות, בין אם מדובר בחנות פיזית או אונליין. כלומר, חנויות שעושות הפרדה ברורה בין שמלות וינטג' ליד שנייה (לא שיש משהו רע בשמלות יד שנייה), מציעות רק פריטים איכותיים ללא פגמים, ושאם יש בהם פגם קל מיידעות על כך את הלקוחות, ובנוסף יש להן מערך החזרות מסודר והוגן.
במיוחד אם את מתכננת לקנות שמלת וינטג' אונליין חשוב שתביני מהי המידה העדכנית שלך נכון להיום, ולא להסתמך על המידה שהייתה כשקנית שמלה לפני שלושה חודשים. כך תבטיחי שמלה שמתאימה במדויק למידות גופך, שאינה גדולה או קטנה מידי.
הגדירי מראש למה את רוצה את שמלות הווינטג', בין אם לאירועים, ליומיום, לעבודה, לנסיעה לחו"ל וכדומה. 
בחרי שמלה בגזרה ובצבעים שאת יודעת שמחמיאים למבנה גופך ולאישיות שלך, ושיהיה לך נוח ללכת איתה, כי הדבר האחרון שאת רוצה זה לקנות שמלה יפה שבפועל לא תרד מהקולב בארון.
חפשי שמלה שאת אוהבת שיש בה טוויסט מיוחד שיעשה לך את ההופעה, יכול להיות גם בפרטים הקטנים כמו שרוולים או כפתורים מיוחדים, תוספות של רקמה או תחרה, בד עם דוגמא מרשימה וכדומה.
בבחירת שמלה חשבי גם על פרטיים שונים שיש לך שיתאימו לה, כמו הנעליים, תיקים, עליונית, ז'קט או מעיל.
מאמר קודם
מאמר הבא
Someone recently bought a
[time] ago, from [location]

תודה על הרשמתכם!

האימייל הזה נרשם!

Shop the look

בחירת אפשרויות

נצפה לאחרונה

אפשרות עריכה
this is just a warning
כניסה
העגלה שלי
0 פריטים

Before you leave...

Take 20% off your first order

20% off

Enter the code below at checkout to get 20% off your first order

CODESALE20

Continue Shopping