דלגי על התוכן

בלוג

בגדי וינטג' כהצהרה אופנתית וייחודית רק לך

אחרי עשורים בהם נשים היו שבויות של תכתיבי אופנה שבלוניים, הגיע סוף - סוף דור עם טעם אישי ואינדיבידואלי. בימינו נשים רבות מבקשות להבליט את ייחודן עם הצהרה אופנתית משלהן, ולא אחת הדרך הטובה ביותר לבטאה היא בבגדי וינטג' ויד שנייה מקוריים וייחודיים.
שלא כמו בגדים בחנויות אופנה רגילות, בעלי קו מאוד מוגדר ומראה החוזר על עצמו, חנויות וינטג' ויד שנייה מציעות מגוון מובחר של פריטים בשלל סגנונות, צבעים, סוגי בדים, מידות וגזרות. מבחר עשיר זה מאפשר לעצב מלתחה ייחודית ומגוונת עם שילובים שלא תוכלי למצוא בחנויות רגילות, ועם בחירות שיבטאו את טעמך וסגנונך האישי. הבחירות יכולות להתבטא בקטן, עם נגיעות של התאמות אישיות ייחודיות, ויכולות להמשיך אף למהפך רציני באופן שבו את מתלבשת ומתייחסת למראה שלך ולאמירות והמסרים שהוא מעביר.
לא יודעת איך ליצור מבגדי וינטג' מראה ייחודי משלך? לפנייך מספר דגשים בנושא שבהחלט יכולים לעזור. 
לפני שאת מתחילה לחפש פריטי לבוש מיוחדים בחנות יד שנייה ווינטג', כדי שלא תלכי לאיבוד בתוך המבחר העשיר, מומלץ שקודם כל תשבי עם עצמך ותגלי מהו הסטייל האישי שלך. בתחילה משימה זו יכולה להיות לא קלה, בעיקר בגלל שחינכו אותנו להתלבש כמו שאומרים לנו, בהתאם לצו האופנה האחרון. לכן לא אחת גילוי סגנון אישי הוא גם מסע של גילוי עצמי, המורכב מרבדים שונים שיש לגלות מבחינת אישיות, מסר מבוקש והתאמה למבנה הגוף.
בין אם אנו מודעות לכך או לא, הבגדים שאנו לובשות מעבירים מסר ברור אודות האישיות ותפיסת העולם שלנו, ולא אחת בגין בחירות לאו דווקא מודעות, אנו בוחרות להציג צדדים מסוימים בנו שלא בטוח שאותם היינו רוצות להציג. לכן בתור התחלה חשוב להבין אילו חלקים באישיות ואילו מסרים את רוצה להעביר לעולם ולחפש פריטי לבוש שיבטאו רצונות אלו. למשל  אם את אישה שקטה ורגישה עם גישה אופטימית לחיים, כדאי שתבחרי בלוק מעודן ורך בגוונים בהירים ופסטלים, בעוד שאם את אישה נועזת ויצירתית אולי תעדיפי פריטי לבוש יותר דרמטיים עם שילובי צבע עזים.
אחרי שהבנת איזה בגדים יאפיינו את האישיות שלך, כדי שהלוק המתקבל יהיה מחמיא חשוב לבחור בפריטים שמתאימים למבנה גופך ולגזרה שלך, ישבו עליך טוב ושתרגישי עימם בנוח. למשל, גם אם ניחנת במבנה גוף דקיק אבל את לא מרגישה בנוח עם סקיני ג'ינס, כנראה שזה לא הפריט שאת צריכה ללבוש. כמו כן חשוב לשים לב לבחירת פריטי לבוש שמתאימים למידות שלך, שאינם גדולים או קטנים מידי, וכן לבחור בגדים שמבליטים את מה שמחמיא ומטשטשים את מה שפחות, עם לוק היוצר מראה מאוזן ונעים. למשל מי שיש לה חזה גדול ומותניים צרות תוכל ללכת עם חלק עליון יותר צמוד המדגיש את החזה לצד חצאית רחבה, הדוקה במותניים, שיוצרת תחושה של אגן יותר גדול, עם גזרה יותר מאוזנת בין פלג גוף תחתון לעליון.
 
בכדי ליצור לוק ייחודי משלך כדאי שתציידי את המלתחה שלך בבגדי וינטג' ייחודיים ואיכותיים. את הבגדים תוכלי קודם כל למצוא בחנויות יד שנייה ווינטג' מובחרות שחלקן גם מאפשרות קניית בגדי וינטג און ליין. דוגמא טובה לכך מהווה החנות שלנו המציעה מבחר עשיר ומגוון של בגדי וינטג' ויד שנייה איכותיים ומיוחדים לקנייה אונליין, בלי לצאת מהבית. בגדים אלו נבדקו ונבחרו בקפידה בהיותם ללא פגמים. בנוסף, אם ירשו לך את יכולה לנסות ולבדוק את הארונות של קרובי משפחה מבוגרים - הורים, סבתות ודודות חמודות, ולנסות לדלות מתוכן אוצרות נשכחים.
להרכיב לך לוק ייחודי משלך 
בכדי לקבל השראה ללוק שמתאים לך כדאי להתבונן בצילומים ישנים מימים עברו, בין אם באלבומי משפחה, מספרים או דרך רשת האינטרנט. בדיקה זו תציג בפנייך מגוון סגנונות לבוש ותאפשר למצוא את אלו שמוצאים חן בעיניך, ולקבל רעיונות לתלבושות שונות שיתאימו לך. מכיוון שבימנו אינך מחויבת לתקופה או סגנון לבוש מסוים, תוכלי לערבב פריטי ביגוד מתקופות שונות וכך ליצור לוק מיוחד משלך. למשל ניתן לערבב בגדי וינטג' עם פריטי לבוש עכשוויים שיש לך בארון. ניתן ללכת גם  ג'קט וינטג' ייחודי שמתחתיו חולצת טריקו וג'ינס עכשוויים, וכמו כן ניתן לקחת פריטי וינטג' ויד שנייה מתקופות וסגנונות שונים, בייחוד כאלו בעלי עיצוב קלאסי של אותה תקופה, ולנסות לחבר ביניהם.
חשוב לציין שכדי ליצור ערבוב מוצלח ומיוחד של פריטי לבוש יד שנייה יש לחפש אחר אלמנט שמחבר בין הבגדים השונים, כמו סוג דומה של בד, בחירה בגוונים או צורת הדפס דומה וכן הלאה. כמו כן, כדי לא להיראות מוגזמים ולא ליצור תחושה מחופשת, בדרך כלל כדאי לבחור ללוק פריט אחד בעל חזות ייחודית ודומיננטית לצד פריטים נוספים יותר שקטים ומעודנים.
בנוסף כדאי לשלב בין מספר פריטי וינטג' בייסיק שניתן ללכת עימם בכל עת כמו ג'ינס מגניב או עליונית יפה ונוח, לצד פריטים מיוחדים שמעניקים לתלבושת מראה אישי רק משלך. מדובר בפריטים כמו שמלת ערב מרהיבה, חצאית עור מיוחדת וכדומה.
נגיעות קלות של אקססוריז 
כדי לזכות בלוק ייחודי ומיוחד משלך, שלם ומעניין, לא אחת הוא נדרש בצירוף של פריטי אקססוריז שונים שבהחלט יכולים להיות גם הם וינטג', שעושים את כל ההבדל. למעשה ניתן ליצור לוק ייחודי רק על ידי צירוף של פריט אקססוריז וינטג' אחד ומיוחד, המשפיע על כל ההופעה - בנאלית ככל שתהיה. למשל תוכלי לבחור בכובע קש וינטג' רחב שוליים, בחגורת זברה, משקפי שמש מעוצבים, שרשרת פנינים של פעם, או צעיף וינטג' פרחוני בסגנון איטלקי. כמו כן להופעה זו ניתן להוסיף תיק קלאסי בגוון עז ונעלי או סנדלי וינטג' מיוחדות, כמו סנדלי עקב אדומות מזמש בקו מרובע של איב סאן לורן, או נעלי מוקסינים מעור שמשלבות שני גוונים של חום, ועוד.
כמה עצות לסיום
עולם הוינטג' מציע שפע של אפשרויות ליצירת לוק ייחודי משלך, ויש אינספור גישות להגיע אליו כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:
    • בכדי להפוך את הלוק שלך לעכשווי ולהוריד ממנו תחושה של ישן וארכאי, בדרך כלל מומלץ להקפיד לשלבו עם סגנון איפור ותסרוקות אופנתיים ועכשוויים.
    • בכדי לגלות את סגנון לבושך הייחודי את יכולה לבדוק אם את אוהבת מראה פשוט ונקי או מראה מורכב ועם שכבות. למשל האם את אוהבת מראה מוקפד ומתוכנן, מראה יותר קליל ומזדמן, אם את מרגישה בנוח עם ביגוד ישר, צמוד או מחויט, עם פריטי לבוש יותר רכים ונשפכים, האם את אוהבת בגדים חלקים או מודפסים וכיוצא בזאת.
    • מאוד חשוב לבחור פריטי לבוש שמתאימים לך, שאת מרגישה עימם טבעית ולא מוגזמת או מחופשת.
    • חשוב להבין כי בניית מלתחה אישית, מיוחדת, נוחה ומחמיאה היא עניין של זמן, עם ארון שכל הזמן מתווספות אליו עוד תגליות חדשות, מיוחדות, יפות ומפתיעות. הארון כל הזמן מתפתח ותורם ליצירת לוק ייחודי שיש רק לך.
מאמר קודם
מאמר הבא
Someone recently bought a
[time] ago, from [location]

תודה על הרשמתכם!

האימייל הזה נרשם!

Shop the look

בחירת אפשרויות

נצפה לאחרונה

אפשרות עריכה
this is just a warning
כניסה
העגלה שלי
0 פריטים

Before you leave...

Take 20% off your first order

20% off

Enter the code below at checkout to get 20% off your first order

CODESALE20

Continue Shopping